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Recherche

1. Umfeld

MobileBrainstorm

2. Projekte

Smart Skull

smartskull Smart Skull bringt mehr Sicherheit in den Radverkehr, in dem das Blinken zur Richtungsanzeige nicht mehr mit dem Arm gemacht werden muss, sondern vom Helm übernommen wird. Der Helm hat Blinklichter eingebaut, die durch ein seitliches Nicken mit dem Kopf aktiviert werden können. http://iad.zhdk.ch/en/projects/smart-skull Tags: portable, gestural, no-screen, personal

Her (movie)

HER Im Film Her kommuniziert die Hauptperson Theo mit dem Operating System seines Smartphones über einen unauffälligen Ohrstecker. Diese Sprachsteuerung ist vergleichbar mit Siri, aber ausgereifter und wirkt sogar so natürlich, dass sich Theo in sein OS verliebt. http://www.wired.com/design/2014/01/will-influential-ui-design-minority-report/ Tags: personal, portable, plug, voice interface

EarPut

Augmenting Behind-the-Ear Devices for Ear-based Interaction earput EarPut ist ein Konzept für ein Interface, welches das Ohr als interaktive Fläche für touch-basierte Interaktionen benutzt. Die zentrale Idee hinter EarPut ist es, auf unauffällige Weise die Vielzahl von Geräten, die hinter dem Ohr getragen werden zu erweitern. http://atlas.tk.informatik.tu-darmstadt.de/Publications/2013/2013-CHI-EarPut.pdf Tags: personal, portable, tactile

Sixth Sense

SixthSense ist ein tragbares gestural interface, das die physikalische Welt mit digitalen Informationen erweitert und es erlaubt, mittels Handgesten mit diesen Informationen zu interagieren. sixthsense http://www.pranavmistry.com/projects/sixthsense/ Tags: personal, portable, gestural, tracking, projection

OnObject

OnObject ist ein kleines Gerät, das der User an der Hand trägt und mit dem er Objekte programmieren kann, damit diese auf Gesten-Trigger reagieren. http://tangible.media.mit.edu/project.php?recid=146 Tags: personal, tactile, portable

Samsung Galaxy S4 - Eye Tracking

“The Smart Scroll feature uses the front camera to sense when you are looking at your device, and it scrolls through content such as lists, webpages, and messages based on the angle you hold the device.” - samsung.com Tags: personal, visual, portable, tracking

Blippar on Google Glass - Augmented Reality

“Our groundbreaking double act, showcased at 2014 Mobile World Congress, enables users to unlock exclusive content from images, products and even people… without needing a mobile phone.” - blippar.com http://www.fastcompany.com/3026945/fast-feed/blippars-google-glass-app-makes-everyday-objects-interactive#1 Tags: personal, visual, portable, AR

Capture the World in 3D - RealSense 3D-Scanning

http://www.intel.com/content/www/us/en/architecture-and-technology/realsense-overview.html###the-next-level Tags: personal, visual, portable, screen, 3D Capturing

RealSense FaceRecognition on mobile devices

“Facial recognition software for mobile devices provides face-enabled security and power.” intel.com Tags: personal, portable, recognition, security

Voice Recognition - Siri / Ok, Glass

http://www.apple.com/ios/siri/
https://support.google.com/glass/answer/3079305?hl=en Tags: personal, portable, audible, voice

Project Tango

"We are physical beings that live in a 3D world. Yet, our mobile devices assume that physical world ends at the boundaries of the screen. The goal of Project Tango is to give mobile devices a human-scale understanding of space and motion." - google.com Tags: personal, portable, 3D Scanning, AR, visual, screen

Microsoft Research - Wearable Multitouch Projector

“Wearable Multitouch Interaction is a depth-sensing and projection system that enables interactive multitouch applications on everyday surfaces. Beyond a shoulder-worn system, there is no instrumentation of the user or the environment. Foremost, on such surfaces—without calibration—Wearable Multitouch Interaction provides capabilities similar to those of a mouse or a touchscreen: X and Y locations in 2-D interfaces and whether fingers are “clicked” or hovering, enabling a wide variety of interactions. Reliable operation on the hands, for example, requires buttons to be 2.3 centimeters in diameter. Thus, it is now conceivable that anything one can do on today’s mobile devices can be done in the palm of a hand.” - research.microsoft.com Tags: portable, visual, gestural

3. Literatur

Auflistung interessanter Kontext-relevanter Literatur (Bücher, Artikel, Papers ...). Auf die korrekte Wiedergabe der Referenz achten (APA-Style).

4. Inspiration

Sammlung von interessantem und inspirierendem Material.